Connection Bandwidth
Inviato: 04/10/2012, 22:55
Ho trovato un articolo, che riassumo brevemente, su questo argomento:
Sostanzialmente dice che per l'host va inserito il 75% dell'upload totale in Kbps (e questo è affermato anche nel manuale di bms).
Per esempio io ho 390Kbps (o 0,39 Mbps) di upload, quindi inserirò 292.
I client dice che sotto a 125 non possono inserire, e al massimo dovrebbero inserire 250, e qualunque valore maggiore è tendente allo spreco. I 300 che inseriamo adesso quindi dovrebbero (con un minimo di margine aggiuntivo) andare bene.
L'host può avere tanti client connessi quanto gli permette il valore che ha inserito, in pratica se io che ho inserito 292 posso avere 2 client a 125 (totale 250), con il terzo andrei gia a 375, superando il valore che ho impostato.
Tuttavia mi pare strano che con la mia connessione domestica non sia possibile ospitare più di 3 giocatori me compreso, ma probabilmente mi sbaglio!
Se qualcuno che ha più esperienza mi può dare ulteriori informazioni o correggermi se quelle che ho sono errate gli sarei grato.
Di seguito il testo originale, preso dal manuale di migrazione a Falcon BMS dei membri del 72nd VFW:
"Joining a multiplayer game as a guest – BMS’s optimal upload requirements for a
multiplayer guest is 250kbs. Setting a bandwidth higher than that is a waste of bandwidth
allocation. Overall multiplayer stability is better when all guests use the same bandwidth
setting. Note: guests can actually use a setting as low as 125, but their multiplayer experience
will be ‘laggy’ and possibly a little jerky.
Hosting a multiplayer game – if you wish to host a game, your bandwidth setting is
determined by entering (in kbs) 75% of your potential upload bandwidth. So, for instance, if
you have a 4Mbs (or 4000kbs) upload capability, you would enter ‘3000’ in the bandwidth
setting. If all of your guests join using the recommended setting of 250kbs, the number of
guests that you can handle would be
(your setting / nominal guest setting), which in this case would be (3000 / 250) = 12 guests
Further, as a host, your computer needs to be able to sustain a nominal frame rate of 30FPS
or better. Finally, for an optimal multiplayer experience, your computer should have a fairly
robust CPU.
So if you want to host a multiplayer game, you can quickly determine how many guests you
can handle by running a bandwidth speed test and dividing the result by 250.
If you want to host, but your upload bandwidth is limited, you can try to host guests at a lower
rate than 250 (but certainly no lower than 125)."
Sostanzialmente dice che per l'host va inserito il 75% dell'upload totale in Kbps (e questo è affermato anche nel manuale di bms).
Per esempio io ho 390Kbps (o 0,39 Mbps) di upload, quindi inserirò 292.
I client dice che sotto a 125 non possono inserire, e al massimo dovrebbero inserire 250, e qualunque valore maggiore è tendente allo spreco. I 300 che inseriamo adesso quindi dovrebbero (con un minimo di margine aggiuntivo) andare bene.
L'host può avere tanti client connessi quanto gli permette il valore che ha inserito, in pratica se io che ho inserito 292 posso avere 2 client a 125 (totale 250), con il terzo andrei gia a 375, superando il valore che ho impostato.
Tuttavia mi pare strano che con la mia connessione domestica non sia possibile ospitare più di 3 giocatori me compreso, ma probabilmente mi sbaglio!
Se qualcuno che ha più esperienza mi può dare ulteriori informazioni o correggermi se quelle che ho sono errate gli sarei grato.
Di seguito il testo originale, preso dal manuale di migrazione a Falcon BMS dei membri del 72nd VFW:
"Joining a multiplayer game as a guest – BMS’s optimal upload requirements for a
multiplayer guest is 250kbs. Setting a bandwidth higher than that is a waste of bandwidth
allocation. Overall multiplayer stability is better when all guests use the same bandwidth
setting. Note: guests can actually use a setting as low as 125, but their multiplayer experience
will be ‘laggy’ and possibly a little jerky.
Hosting a multiplayer game – if you wish to host a game, your bandwidth setting is
determined by entering (in kbs) 75% of your potential upload bandwidth. So, for instance, if
you have a 4Mbs (or 4000kbs) upload capability, you would enter ‘3000’ in the bandwidth
setting. If all of your guests join using the recommended setting of 250kbs, the number of
guests that you can handle would be
(your setting / nominal guest setting), which in this case would be (3000 / 250) = 12 guests
Further, as a host, your computer needs to be able to sustain a nominal frame rate of 30FPS
or better. Finally, for an optimal multiplayer experience, your computer should have a fairly
robust CPU.
So if you want to host a multiplayer game, you can quickly determine how many guests you
can handle by running a bandwidth speed test and dividing the result by 250.
If you want to host, but your upload bandwidth is limited, you can try to host guests at a lower
rate than 250 (but certainly no lower than 125)."